FINCA CALA MURTA

Un dels objectius de la Fundació Rotger Vilalonga és la de tenir cura de la finca Cala Murta realitzant activitats ramaderes, forestals, de recuperació d’elements etnològics o de pedra en sec, i les relacionades amb l’ecologia i el medi-ambient.

Campament Sta. Maria de Formentor

L’activitat relacionada amb els Campaments de joventut neix fa 35 anys, concretament a l’any 1974 quan las Secció de Muntanya del Club Pollença demanà permís a D. Ignasi Rotger (propietari de la finca abans de donar-la a la Fundació que constituí posteriorment) per a celebrar un Campament de Joventut. Des de llavors moltes agrupacions d’escoltes, col·legis, parròquies, organitzacions municipals de joventut, clubs d’esplai, etc… han passat i ocupat els campaments de Cala Murta durant els mesos d’estiu.

A la finca hi trobem el Campament de l’Alzinar fora de funcionament des de l’any 2009 i el Campament de Sta. Maria de Formentor que malauradament no està operatiu des de l’any 2016 a l’espera de la consolidació i adaptació als darrers canvis normatius del Govern Balear.

Campament Sta. Maria de Formentor

La Fundació Rotger Villalonga dur a terme activitats medi-ambientals a la finca Cala Murta tals com: la recuperació de les races autòctones en perill d’extinció, com és l’ase balear i la recuperació d’elements etnològics (font de mina) o de pedra en sec (forn de calç) dins l’àmbit de la Serra de Tramuntana.

A més de la visita de les activitats abans mencionades també es poden realitzar, prèvia reserva, altres com:

1. Senderisme per dins la propietat.
2.Itinerari pel camí vell del Far.
3. Visita a les cases i monument de Costa i Llobera.
4. Recorregut per l’Espai Art a l’Aula Museu de Cala Murta
5. Passeig i observació de l’alzina: vegetació i usos.

Totes aquestes activitats van adreçades a grups escolars, associacions o col·lectius i públic en general.

Formulari de Reserva

Ens posarem en contacte amb vostè mitjançant el correu o el telèfon que heu proporcionat per confirmar la visita.